Mε βάση προγράμματα που επεξεργάζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας 1.500 νέοι επιστήμονες κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών αναμένεται να ενισχυθούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια και για κάθε έτος μέσω του ΕΣΠΑ.
Ήδη είναι έτοιμες από την πλευρά του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας κ. Φωτάκη δυο βασικές προτάσεις για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Η μια εξ αυτών θα απευθύνεται σε 700-800 περίπου κατόχους μεταπτυχιακών και θα έχει δυο βασικούς άξονες.
Ο πρώτος άξονας θα αφορά 400-450 κατόχους μεταπτυχιακών, που θα τοποθετηθούν σε ερευνητικά κέντρα, ερευνητικές μονάδες ή σε οποιοδήποτε φορέα έχει αναγνωριστεί ως ερευνητικός για διάστημα 8 μηνών, δηλαδή για ένα ακαδημαϊκό έτος, ώστε να αποκτήσουν ερευνητική εμπειρία. Ο δεύτερος άξονας θα στηρίζεται σε μια διαγωνιστική διαδικασία καθώς θα δοθεί η δυνατότητα σε κατόχους μεταπτυχιακών διπλωμάτων να συγκροτούν ερευνητικές ομάδες μέχρι τρία άτομα και με ένα ίδρυμα υποδοχής θα καταθέτουν μια πρόταση προς χρηματοδότηση.
Σε πρώτη φάση θα υπάρξει η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν 100-130 προτάσεις. Με βάση τα οικονομικά δεδομένα προβλέπεται ότι οι 700-800 τελικοί ωφελούμενοι, που θα συμμετάσχουν στα δυο αυτά προγράμματα και θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, θα έχουν ένα εισόδημα της τάξης των 5.500-6.000 ευρώ ετησίως. Το συνολικό κόστος των δυο αυτών προγραμμάτων ανέρχεται στα 5.000.000 ευρώ για ένα περίπου χρόνο.
Η δεύτερη πρόταση αφορά περίπου 700-800 κατόχους διδακτορικών, δηλαδή περίπου 2 άτομα ανά Τμήμα, οι οποίοι μετά από δημόσια πρόσκληση των Τμημάτων θα καταθέτουν αίτηση προκειμένου να παράσχουν διδακτικό έργο στα πλαίσια σεμιναριακών μαθημάτων. Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στο να ενισχύσει την εξωστρέφεια της δουλειάς των κατόχων διδακτορικών και παράλληλα να καλύψει υπαρκτές ανάγκες και κενά στα προγράμματα σπουδών. Όσοι επιλεχθούν, μετά από αξιολόγηση της πρότασής τους, εκτός από το διδακτικό τους έργο θα εκπονούν και έρευνα, κάνοντας μια δημοσίευση σε ένα διεθνές συνέδριο με την παράλληλη κατάθεση και ενός άρθρου σε επιστημονικό περιοδικό. Το κόστος αυτού του προγράμματος ανέρχεται στα 5.000.000 ευρώ.
Τα δυο αυτά προγράμματα, που αναμένεται να ξεκινήσουν πιλοτικά για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, μπορούν να συνεχισθούν για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Ήδη είναι έτοιμες από την πλευρά του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας κ. Φωτάκη δυο βασικές προτάσεις για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Η μια εξ αυτών θα απευθύνεται σε 700-800 περίπου κατόχους μεταπτυχιακών και θα έχει δυο βασικούς άξονες.
Ο πρώτος άξονας θα αφορά 400-450 κατόχους μεταπτυχιακών, που θα τοποθετηθούν σε ερευνητικά κέντρα, ερευνητικές μονάδες ή σε οποιοδήποτε φορέα έχει αναγνωριστεί ως ερευνητικός για διάστημα 8 μηνών, δηλαδή για ένα ακαδημαϊκό έτος, ώστε να αποκτήσουν ερευνητική εμπειρία. Ο δεύτερος άξονας θα στηρίζεται σε μια διαγωνιστική διαδικασία καθώς θα δοθεί η δυνατότητα σε κατόχους μεταπτυχιακών διπλωμάτων να συγκροτούν ερευνητικές ομάδες μέχρι τρία άτομα και με ένα ίδρυμα υποδοχής θα καταθέτουν μια πρόταση προς χρηματοδότηση.
Σε πρώτη φάση θα υπάρξει η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν 100-130 προτάσεις. Με βάση τα οικονομικά δεδομένα προβλέπεται ότι οι 700-800 τελικοί ωφελούμενοι, που θα συμμετάσχουν στα δυο αυτά προγράμματα και θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, θα έχουν ένα εισόδημα της τάξης των 5.500-6.000 ευρώ ετησίως. Το συνολικό κόστος των δυο αυτών προγραμμάτων ανέρχεται στα 5.000.000 ευρώ για ένα περίπου χρόνο.
Η δεύτερη πρόταση αφορά περίπου 700-800 κατόχους διδακτορικών, δηλαδή περίπου 2 άτομα ανά Τμήμα, οι οποίοι μετά από δημόσια πρόσκληση των Τμημάτων θα καταθέτουν αίτηση προκειμένου να παράσχουν διδακτικό έργο στα πλαίσια σεμιναριακών μαθημάτων. Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στο να ενισχύσει την εξωστρέφεια της δουλειάς των κατόχων διδακτορικών και παράλληλα να καλύψει υπαρκτές ανάγκες και κενά στα προγράμματα σπουδών. Όσοι επιλεχθούν, μετά από αξιολόγηση της πρότασής τους, εκτός από το διδακτικό τους έργο θα εκπονούν και έρευνα, κάνοντας μια δημοσίευση σε ένα διεθνές συνέδριο με την παράλληλη κατάθεση και ενός άρθρου σε επιστημονικό περιοδικό. Το κόστος αυτού του προγράμματος ανέρχεται στα 5.000.000 ευρώ.
Τα δυο αυτά προγράμματα, που αναμένεται να ξεκινήσουν πιλοτικά για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, μπορούν να συνεχισθούν για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.