Γενικά

Από Δευτέρα 14 Ιουλίου μέχρι Σάββατο 30 Αυγούστου οι εκπτώσεις των εμπορικών καταστημάτων

Εκπτώσεις
Άρχισαν εχθές, Δευτέρα 14.7.2014 οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 30 Αυγούστου. Σημειώνεται ότι την Κυριακή 20 Ιουλίου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά.
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (Ε.Σ.Ε.Ε.) απέστειλε πανελλαδικά οδηγίες προς τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους για να ενημερώσουν τα μέλη τους σχετικά με τις υποχρεώσεις του νόμου. Ήτοι :

  1. είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
  2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν όμως αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
  3. Επειδή τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Η ΕΣΕΕ καλεί αφενός μεν τους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων και να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές  και  αφετέρου  το καταναλωτικό κοινό να προτιμήσει και να στηρίξει τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παραεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.
Επίσης, ζητά από τις ελληνικές οικογένειες από μικρούς και μεγάλους καταναλωτές να μην ξεχνούν την εκστρατεία που ξεκίνησε πριν λίγους μήνες από την ΕΣΕΕ, με την προτροπή: «Αγοράζω όσο και όσα Παράγω».  

Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ

Η ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ – Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ  ΤΗΣ ΖΩΗΣ ( ΕΚΠΟΙΖΩ -  ΜΚΟ) με ανακοίνωσή της  συμβουλεύει τους καταναλωτές να προγραμματίσουν ορθολογικά τις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων και πάντα να αγοράζουν προϊόντα  που πραγματικά έχουν ανάγκη . Απαραίτητη προϋπόθεση για τις αγορές είναι η σύγκριση ποιότητας και τιμών 

Ο  δεκάλογος για τους καταναλωτές:
  1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
  2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
  3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
  4.  Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
  5.  Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
  6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
  7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
  8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
  9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
  10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.